Welkom bezoeker
E-mail adres:
Wachtwoord: (vergeten?)
Nog niet geregistreerd?
Fabrikanten
Garantie
  • Wettelijke garantieperiode (Standaard garantie)

     
    • Als consument heeft u recht op een minimale wettelijke garantie van 2 jaar. Dit wil zeggen dat als u binnen de 2 jaar na uw aankoop een probleem hebt met uw product, u recht heeft op een kostenloze herstelling of vervanging indien het defect te wijten is aan een fabricagefout.

       
  • Rechtspersonen (Garantie bij beroepsgebruik)

     
    • Als rechtspersoon heeft u recht op een minimale wettelijke garantie van 1 jaar. Dit wil zeggen dat als u binnen de 1 jaar na uw aankoop een probleem hebt met uw product, u recht heeft op een kostenloze herstelling of vervanging indien het defect te wijten is aan een fabricagefout.

       
  • Andere garantieperiode (Uitgebreide garantie)

     
    • Heel wat hardwarefabrikanten bieden een langere garantieperiode aan. Dit staat steeds vermeld bij de productbeschrijving op de verpakking van het product of op de website van de fabrikant. Als dit zo is heeft u daar bij ons uiteraard ook recht op.

       
  • Wanneer geen garantie (Heb ik garantie op mijn product?)

     
    • Het defecte onderdeel mag niet fysiek beschadigd zijn. De labels met EAN code, serienummer en dergelijke moeten nog op het product hangen als die er ophingen bij aankoop. Het product moet, uiteraard, voor het einde van de garantieperiode bij ons worden binnengebracht.

       
  • Hoe retourneren (Op welke manier breng ik mijn product terug?)

     
    • U kan het product naar de winkel terugbrengen of het naar ons verzenden. Vergeet niet een beschrijving van uw probleem toe te voegen indien u het zelf niet komt brengen of indien u het verzendt, anders is het heel moeilijk om na te gaan wat er aan de hand is. Bij een verzending zijn de verzendingskosten (naar ons) voor uw rekening.

       
  • Wat retourneren (Wat moet er worden meegebracht?)

     
    • Naast het product zelf, zorgt u best ook voor een kopie van het aankoopbewijs. Het product is bij voorkeur stevig verpakt in zijn originele verpakking, vergezeld van alle meegeleverde accessoires.

       
  • Duurtijd procedure (Hoe lang duurt het voor alles in orde is?)

     
    • Wij zullen, indien mogelijk, steeds onmiddelijk inruilen. Dit kan echter niet altijd. Bij de meeste producten zoals toetsenborden, muizen en luidsprekers zullen we meteen controleren en, als het product voorradig is, normaal meteen een nieuw product meegeven. Indien het om geavanceerdere producten, zoals moederborden of beeldkaarten, gaat, kunnen we deze niet onmiddelijk controleren. In dit geval is de duurtijd onder normale omstandigheden 2 à 3 werkdagen. Deze controle is noodzakelijk omdat meer dan de helft van de teruggebrachte producten bij ons perfect blijkt te functioneren. We ruilen na deze test ook onmiddelijk om indien mogelijk. In het slechtste geval dient u te wachten tot de fabrikant ons een nieuw product levert.

       
  • Garantie van thuis uit

     
    • Er zijn twee soorten garantie van toepassing op onze producten. Deze onderdelen vallen over het algemeen onder 'carry in'. Dit wil zeggen dat u bij een defect gewoon naar de winkel komt, zoals hierboven al werd beschreven. De tweede soort is 'pick up and return'. Dit wil zeggen dat er voor deze producten een procedure bestaat waarbij de fabrikant het product bij u thuis ophaalt en een hersteld product bij u thuis terug brengt. Dit is het geval voor alle bij ons verkochte printers, schermen en laptops.

      U dient in dit geval te bellen of te mailen naar de fabrikant, waarvan de contactgegevens op de website van de fabrikant in kwestie te vinden zijn. Wij zoeken deze gegevens op verzoek ook voor u op. De fabrikant spreekt dan met u een afhaalprocedure af. Na een periode van 1 à 4 weken, afhankelijk van de fabrikant en de aard van het defect, ontvangt u uw apparaat hersteld terug. Dit is bij deze producten de beste manier om de garantie te regelen.

      Bij uitzondering kunnen wij dit ook voor u doen. Hou er dan wel rekening mee dat ook wij het product moeten verzenden en dat we dus geen onmiddelijke oplossing kunnen bieden, maar moeten afwachten tot het herstelde product terug bij ons aankomt. De procedure zal dus sneller gaan indien u zelf contact opneemt met de fabrikant.

       
    (Laptops, schermen, printers, ...)
  • Complete systemen (volledig binnen brengen)

     
    • Als u bij ons een volledig systeem kocht en dit blijkt niet (meer) te werken valt dit ook onder garantie. In dit geval is het wel vereist om het volledige systeem binnen te brengen, ook als u overtuigd bent dat het een bepaald onderdeel van de computer is dat defect is. Zo kunnen we eventuele conflicten opsporen en veel vlotter werken.
      Als u uw systeem zelf heeft gebouwd of aangepast met losse onderdelen die gedeeltelijk of allen van bij ons komen kan u ook enkel het defecte onderdeel naar ons brengen. Doe dit wel enkel als u zeker bent dat dit specifieke onderdeel defect is. In geval van twijfel brengt u best het volledige systeem naar ons. We rekenen in dit geval enkel de montagekosten aan. Deze zullen onder normale omstandigheden niet meer dan vijfentwintig euro bedragen.

       
  • Onderdelen van andere winkels (Doet AMBUPC dit ook?)

     
    • Hoewel we heel sterk aanraden om met een defect product altijd naar de winkel van oorsprong terug te gaan, kunnen wij in sommige gevallen ook de garantie regelen van producten die niet bij ons werden aangekocht. Dit hangt wel af van het product zelf. Over het algemeen zal het gaan over producten die ook in ons assortiment voorkomen en die van enkele specifieke leveranciers komen. U stuurt ons best vooraf een e-mail om meer informatie te vragen. We kunnen in dit geval wel nooit onmiddelijk uw product omruilen, u zal moeten wachten tot we een hersteld product ontvangen van de fabrikant. Ook eventuele verzendingskosten en werkuren zijn in dit geval voor uw rekening.

       
  • Maak backups

     
    • Maak vooraf een kopie van uw bestanden om verlies van uw belangrijke data te voorkomen. Wij kunnen ook een backup nemen van uw hard disk. Hiervoor wordt een backupkost van 25 € aangerekend. U dient dan bij aflevering dit nadrukkelijk vermelden.
       

 

Lid van:
Lid van IT-Resellers Group